شرکت طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی سایت خبری حرفه ای و پیشرفته توسط شرکت طراحی سایت نوپرداز بر اساس جدیدترین متد های طراحی سایت روز دنیا صورت می گیرد. شرکت نوپرداز بصورت تخصصی در زمینه طراح

چگونه یک اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی طراحی کنیم؟

 از آن جا که امروزه طراحی فروشگاه حرفه ای رشد خوبی داشته است و دز حال حاظر میلیون ها مشتری بالقوه را نیز دارد، این یک ابزار بسیار قدرتمند برای کسب و کار های مختلف به حساب می آید. اما از طرفی طراحی اپلیکیشن موبایل از جمله اپلیکیشن های فروشگاه اینترنتی بسیار وقت گیر است و نیاز به یک سرمایه معینی دارد. به همین جهت لازم است تا تمام عوامل توسعه اپلیکیشن را از قبل در نظر بگیریم. 

ملزومات طراحی اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی

برای طراحی اپ موبایل برای یک فروشگاه اینترنتی عالی، ابتدا باید بدانیم که ملزومات اساسی برای این نوع محصول چیست.

امنیت: معمولا اپلیکیشن های موبایل فروشگاهی از عملیات های خرید پشتیبانی می کنند. یک برنامه جایی است که مشتریان پول خود را برای دریافت کالاها یا خدمات شرکت قرار می دهند. این موضوع منجر به ضرورت ارائه یک سطح مناسب امنیت می شود. همچنین، این مهم ترین عامل برای افرادی است که از اپلیکشن های فروشگاه اینترنتی استفاده می کنند. مسئله امنیت، محبوبیت اپلیکیشن و شهرت شرکت را نیز تحت تاثیر قرار می دهد. وجود سطح بالایی از امنیت استدلالی برای کاربران جهت شروع استفاده از یک اپلیکشن است.

ارگونومیک: طراحی اپلیکیشن موبایل باید طوری باشد که استفاده از آن آسان باشد. کاربر نباید ساعت ها وقت صرف کند و یا راهنمایی ها را دنبال کند تا یاد بگیرد که چگونه از برنامه شما استفاده کند. اپلیکیشن شما نباید شامل اشکال یا عناصر گیج کننده باشد. همه چیز باید روشن و ساده باشد. تمام اطلاعات غیر ضروری نیز باید حذف شود.

ثبات و پایداری: ثبات یک اپلیکیشن فروشگاه اینترنتی بسیار مهم است. یک برنامه باید پایدار باشد، هیچ بهانه ای برای آن وجود ندارد. مشتری نباید احساس کند که پول خود را صرف چیزی می کند که در عوض آن خدمات عالی دریافت نخواهد کرد.

البته، تقریبا غیرممکن است که یک برنامه بدون هیچ اشتباهی طراحی شود. به همین جهت تست اپلیکیشن، بازخورد مشتریان، تجزیه و تحلیل گزارش خطا ها، به روز رسانی و رفع اشکالات منجر می شود که برنامه شما پایدار تر شود.

سرعت: نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که چگونه یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی شما سریع کار می کند. یک برنامه نباید تاخیر داشته باشد و باید سریعا به دستورات کاربر پاسخ دهد. این نکته ضروری است که باید زمان تأخیر به حداقل برسد تا بهترین تجربه ممکن را برای کاربران ایجاد نماید.

اگر می خواهید یک اپلیکیشن موبایل برای IOS و اندروید ایجاد کنید، باید ویژگی های سیستم های عامل و دستگاه ها را نیز در نظر بگیرید. طراحی یک برنامه کاربردی نیز اهمیت دارد. یک برنامه باید به خوبی نمایش داده شود، به طوری که مردم دچار خستگی نشوند.

طراحی فروشگاه اینترنتی 

اجزای پرداخت الکترونیکی در یک اپلیکیشن فروشگاهی

یکی از مهم ترین موضوعاتی که در هنگام طراحی یک اپلیکیشن موبایل برای فروشگاه اینترنتی باید مورد توجه قرار گیرد، یکپارچگی سیستم پرداخت است. برای این منظور باید یک دروازه و پردازنده پرداخت را به برنامه خود اضافه کنید.

دروازه پرداخت: این یک رابط کاربری است که مشتری و سیستم پرداخت را به هم متصل می کند. دروازه پرداخت بسیار مهم است، زیرا سطح امنیتی روش پرداخت را تعیین می کند. پس از کلیک بر روی دکمه "خرید"، دروازه پرداخت شروع به کار می کند. اطلاعاتی را که فرد ارائه می دهد رمزگذاری می کند: شماره کارت اعتباری، اطلاعات شخصی و اطلاعات تماس و غیره. همچنین شما می توانید از یک سیستم امنیتی که از قبل وجود دارد استفاده کنید.

پردازنده پرداخت: اطلاعات از طریق یک دروازه پرداخت به مرحله بعدی منتقل می شوند. این قلب سیستم پرداخت و جایی است که روش های اصلی اجرا می شوند. داده های ارائه شده توسط یک مشتری به یک پردازنده پرداخت منتقل می شود. سپس، این اطلاعات را به بانک با تمام جزئیات لازم ارسال می کند.

بانک داده ها را پردازش می کند و پاسخ می دهد. یک پردازنده پرداختی از بانک پاسخ را دریافت کرده و تعیین می کند که آیا معامله تایید یا رد می شود. در صورتی که معامله تایید شد، روند با موفقیت به پایان رسید. اگر تراکنش رد شد، به مشتری اطلاع می دهد که وجوه مالی منتقل نشده است.

پردازنده پرداخت جزء اصلی ترین ماژول های پرداخت یک اپلیکیشن فروشگاهی محسوب می شود، بنابراین باید پایدار باشد. علاوه بر این، خطاها باید کاملا حذف شوند. چنین اجزایی باید با دقت آزمایش شوند تا مطمئن شویم همه چیز درست کار می کند.

سیستم پرداخت فروشگاه 

ایده هایی برای طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی

در اینجا برخی از ایده هایی را قرار داده ایم که می توانید در هنگام طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی پیاده سازی کنید. این مثال ها برای شرکت های استارت آپی نیز کاربرد دارند.

ارائه یک طیف وسیعی از کالاها (مثل لباس)، یک ایده عالی برای طراحی اپلیکیشنی است شبیه به اینستاگرام نمایش داده می شود، جایی که مشتری نوعی "خوراک خبری" را با پیشنهادات شرکت می بیند. مشتری یک تصویر لباسی که دوست دارد لمس می کند و آن را به سبد خرید اضافه می کند.

حراج. فرد می تواند یک مزایده با پارامترهای مشخصی از پیشنهادات را شروع کند، مانند حداکثر تعداد شرکت کنندگان، قیمت شروع و غیره. بنابراین، یک اپلیکیشن ممکن است مدل حراج زندگی واقعی را ایجاد نماید.

پیدا کننده محصول. یکی دیگر از ایده ها این است که راه حلی ارائه دهیم که به مردم کمک می کند چیزی را پیدا کنند که به دنبال آن هستند. مشتری یک عکس از محصولات را که مشابه با یک پیشنهاد شما است (یا پیدا می کند) می برد و آن را به برنامه ارسال می کند. سپس، برنامه به او کمک می کند تا همان محصول را در فروشگاه اینترنتی خود پیدا کند.

ویرایشگر طراحی. اگر شرکت شما لباس هایی با طراحی سفارشی را ارائه می دهد، فرض کنید که یک اپلیکیشن طراحی کنید تا مشتریان بتوانند طراحی لباس مورد نظر خود را انتخاب کنند. این گزینه خوبی برای ایجاد یک طرح با تصاویر است و یک ویرایشگر را نشان می دهد که به افراد اجازه می دهد لباس شخصی خود را ایجاد کنند. به عنوان مثال، یک فرد می تواند یک تی شرت سیاه را انتخاب کند و تصاویر مختلفی را که روی آن چاپ می شود اضافه نماید. ویرایشگر باید دارای لایه ها و ابزارهایی باشد که به مشتریان اجازه می دهد رنگ عناصر را تغییر دهند.

اپلیکیشن فروشگاه 

جزئیاتی درباره طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاهی

برای طراحی اپلیکیشن موبایل فروشگاه اینترنتی به یک تیم نیاز دارید که شامل طراح، مدیر پروژه، یک توسعه دهنده بک اند و دو برنامه نویس موبایل باشد. توجه داشته باشید که هر بخش از برنامه به صرف کردن مقدار مشخصی زمان نیاز دارد که بهتر است از ابتدا پروژه برای آن برنامه ریزی انجام دهید. ویژگی های اصلی که این اپلیکیشن باید داشته باشد عبارتند از:

  • مشخصات کاربر که شامل اطلاعات شخصی، نماد و تاریخ خرید، لیست علاقه مندی ها و غیره باشد.
  • خوراک هماهنگ شده که در زمان واقعی به روز می شود و شامل دسته ها و کالاها می شود.
  • جستجو و فیلتر کردن کالاها
  • مجوز امن و حفاظت از برنامه در برابر حملات و هک شدن
  • یکپارچگی سیستم های پرداخت
  • بخش نظرات و پیشنهادات با پشتیبانی فیدبک ها(مانند چت)
  • ردیابی تحویل سفارشات
  • سیستم بازپرداخت

چگونه طراحی اپلیکیشن به بهترین شکل ممکن انجام می شود؟

طراحی اپلیکیشن موبایل 

توسعه اپلیکیشن های فروشگاهی پس از انتشار برنامه متوقف نمی شود. مهم این است که به کار ادامه دهید تا کار را بهتر انجام دهید، سریع تر کار کنید و خطاها را برای ارائه بهترین خدمات ممکن به مشتریان بالقوه برطرف کنید. 

تجزیه و تحلیل این که مردم از نرم افزار شما استفاده می کنند و بازخوردی را که از آنها دریافت می کنید را مطالعه کنید. سرویس Google Analytics یک منبع داده مفید است. این برای درک اینکه چگونه افراد با برنامه شما ارتباط برقرار می کنند به شما اطلاعاتی را که نیاز دارید، ارائه می دهد. همچنین توجه داشته باشید که رتبه بندی برنامه در فروشگاه های تلفن همراه نیز مهم است.

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 مهر 1397ساعت 22:15  توسط ایمان 

شرکت طراحی اپلیکیشن حرفه ای در ایران

 شرکت نوپرداز ارائه دهنده خدمات طراحی اپلیکیشن حرفه ای در ایران می باشد. ما آماده پیاده سازی ایده مورد نظر مشتریان به بهترین شکل هستیم. ما سعی داریم تا با استفاده از ابزار ها و تکنیک های روز دنیا در زمینه طراحی اپلیکیشن های موبایل پروژه نهایی نتیجه رضایت بخشی را برای شما به همراه داشته باشد. شرکت طراحی اپلیکیشن موبایل حرفه ای در تمامی مراحل اولیه تا پیاده سازی نهایی اپلیکیشن با شما همراه خواهد بود.

ملزومات طراحی اپلیکیشن حرفه ای چیست؟

در صورتی که قصد دارید کار خود را به صورت حرفه ای پیش ببرید باید تلاش کنید تا در ابتدا از تیم برنامه نویسی حرفه ای کمک بگیرید. در صورتی که این تیم قدرت لازم برای طراحی و پیاده سازی مناسب اپلیکیشن شما را داشته باشد، بسیاری از مشکلات شما در زمینه توسعه برنامه رفع خواهند شد.

از دیگر ملزومات مهم طراحی اپلیکیشن ایده و طرح مطرح شده توسط شما و نحوه اجرا کرن آن است که اهمیت بسیار زیادی دارد. در تصویر زیر یکی از نمونه کار های شرکت را مشاهده می نمایید.

شرکت طراحی اپلیکیشن در ایران 

طراحی اپلیکیشن استاندارد در ایران

اپلیکیشن و سایت های ساخته شده توسط شرکت نوپرداز در ایران به صورت کاملا استاندارد بوده و قابلیت توسعه و کار کردن روی کد های آن ها به راحتی ممکن است. در نتیجه مشتریان می توانند در صورتی که قصد توسعه و گسترش کار خود را داشته باشند به راحتی تغییرات مورد نیاز خود را انجام دهند. توجه داشته باشید در صورتی که استاندارد های کد نویسی در پیاده سازی پروژه شما رعایت نشود ممکن است مشکلات بسیاری را برای شما در آینده ایجاد نماید.

علاوه بر طراحی اپلیکیشن استاندارد، ارائه خدمات پشتیبانی و مشاوره های حرفه ای و رایگان از دیگر خدمات شرکت نوپرداز است که به شما ارائه می گردد.

شرکت های برتر طراحی اپلیکیشن در دنیا

امروزه شرکت های زیادی در سراسر دنیا ساخت اپلیکشن مشغول هستند که در زیر لیستی از بهترین و معروف ترین آن ها را آورده ایم:

  • شرکت Raizlabs با نمره (4.9)
  • شرکت WillowTree با نمره (4.9)
  • شرکت Utility با نمره (4.9)
  • شرکت ArcTouch با نمره (4.9)
+ نوشته شده در  دوشنبه 16 مهر 1397ساعت 22:03  توسط ایمان 

طراحی وب سایت تبلیغاتی

 طراحی سایت تبلیغاتی حرفه ای بر اساس اصول برنامه نویسی روز دنیا و به صورت کاملا ریسپانسیو توسط شرکت نوپرداز.

وب سایت های تبلیغاتی امروزه یکی از رایج ترین انواع وب سایت ها در جهان و هم چنین در بین سایت های فارسی زبان هستند. یکی از سایت های فارسی به نام ایستگاه، اولین سایت تبلیغاتی فارسی بود که امروزه جز پربیننده ترین وب سایت های تبلیغاتی فارسی است. البته وب سایت های زیادی شبیه سایت ایستگاه وجود دارند که اکثر آن ها از روی سایت ایستگاه کپی برداری شده اند و به همین خاطر از نظر ظاهری شبیه به هم هستند و هیچکدام از آن ها که تعدادشان هم بالای 2000 وب سایت است، به اندازه ی سایت ایستگاه رونق ندارند.

شما می توانید جهت کسب مشاوره برای راه اندازی وب سایت تبلیغاتی خود و یا کسب اطاعات بیشتر در این زمینه با ما در ارتباط باشید.

لذا اگر خواسته باشیم که یک سایت تبلیغاتی پر رونق داشته باشیم، باید از روش ها و ابزار های نوین در طراحی وب سایتتبلیغاتی خودمان استفاده کنیم تا وب سایتمان هم برای آگهی دهنده جذاب به نظر آید و هم برای بیننده. نمونه های دیگر از سایت های تبلیغاتی پر رونق، سایت های دیوار و شیپور  می باشند که در سال های اخیر، به دلیل سهولت در استفاده و گرافیک ساده در سایتشان، در وب سایت های تبلیغاتی تحولات زیادی ایجاد کرده اند.

سایت های تبلیغاتی موفق

برای این که شما یک سایت تبلیغاتی موفق داشته باشید، باید بیننده ی زیادی داشته باشید. هر چه سایت شما بیننده بیشتری داشته باشد، مطمئنا سفارشات آگهی بیشتری نصیب شما خواهد شد چرا که کسانی که آگهی دهنده هستند، همیشه به دنبال سایت هایی هستند که بازدید کننده آن ها زیاد باشد. در برخی از سایت های تبلیغاتی آنقدر تعداد بیننده پایین است که حتی بعضی از افراد آگهی رایگان هم در سایت آن ها قرار نمی دهند. زیرا می دانند که گذاشتن در سایت بدون بیننده، نتیجه ای به همراه نخواهد داشت.

اما در نقطه مقابل آن ها سایت های پر بازدید هستند که افراد حتی با پرداخت هزینه، متقاضی ثبت آگهی بر روی آن سایت ها هستند. سایت دیوار نمونه یک سایت موفق است که با گذاشتن آگهی، بیننده های بسیار زیادی از آگهی بازدید خواهند کرد. کافی شما فقط به طراحی این وبسایت تبلیغاتی دقت کنید.

نکته دیگر در طراحی وب سایت تبلیغاتی موفق، رتبه سایت در گوگل است. هر گاه سایت شما دارای رتبه خوبی باشد، مسلما بینندگانی که در گوگل آگهی را سرچ می کنند، اول به سراغ سایت شما می آیند. این نکته هم چنین برای آگهی دهندگان مهم است. چرا که وقتی آگهی دهندگان رتبه شما را در گوگل می بینند، ترغیب می شوند که به وب سایت شما آگهی بدهند.

یک نکته در طراحی وب سایت تبلیغاتی

تا این جا به این نتیجه رسیدیم که هر چه وب سایت شما بیننده بیشتری داشته باشد مسلما آگهی های بیشتری هم نصیب شما خواهد شد. نکته ای که باید در این جا رعایت کنید این است که وب سایت شما باید برای موتور های جستجو بهینه سازی شده باشد و اصول سئو در آن رعایت شده باشد تا رتبه شما در گوگل بالا رود و بیننده بیشتری به سمت سایت شما هدایت شود.  

رعایت درست اصول سئو و بهینه سازی چه در مرحله طراحی سایت تبلیغاتی و چه بعد از آن تاثیر بسیاری در موفقیت شما در فضای اینترنتی خواهد داشت.

موفقیت در طراحی وب سایت تبلیغاتی

در صورتی در طراحی وب سایت تبلیغاتی موفق خواهید شد که از ابزار های جدید و مناسب استفاده کنید. این را به خاطر داشته باشید که اگر وب سایت تبلیغاتی یا نیازمندی شما محتوای جدیدی نداشته باشد و حرف جدیدی برای گفتن نداشته باشد، در کسب و کارتان روند رو به رشدی نخواهید داشت و نباید انتظار درآمد زایی کافی و بازدهی مناسب را داشته باشید.

داشتن دانش بازاریابی اینترنتی، سوی دیگر ماجرا است. داشتن تنها ابزار خوب در سایت های تبلیغاتی برای موفقیت در یک بازار اینترنتی کافی نمی باشد و شما باید همانند هر کسب و کار دیگری، تلاش کنید و پشتکار داشته باشید و هر لحظه خود را با علم و دانش مرتبط با بازاریابی اینترنتی، آشنا سازید.

این ها راه هایی هستند که شما را در طراحی وب سایت تبلیغاتی و ادامه کارتان، موفق خواهد کرد.

طراحی سایت تبلیغاتی 

ویژگی های سایت تبلیغاتی خوب

برخی از ویژگی های یک سایت تبلیغاتی خوب، عبارتند از:

  • سایت های تبلیغاتی باید امنیت بالایی داشته باشند.
  • سرعت لود شدن صفحات و تصاویر باید مناسب و قابل قبول باشد.
  • گرافیک و ظاهر سایت از اهمیت بالایی برخوردار است که باید خلاقانه و منحصر به فرد باشد.
  • آگهی ها باید در نتایج بالای گوگل قرار بگیرد.

این نکته را همیشه به خاطر داشته باشید که بحث سئو در سایت های آگهی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و ضامن موفقیت وب سایت تبلیغاتی می باشد. آگهی دهنده در صورتی از سفارش آگهی خود رضایت خواهد داشت که مشتری برای خرید به دیدن آگهی او آمده باشد و این هدف میسر نخواهد شد مگر این که مشتریان واقعی از طریق موتورهای جستجو به سمت سایت شما و آگهی ها هدایت شوند. که این هم بستگی به بحث سئو و رتبه شما در گوگل خواهد داشت.

امکانات سایت های تبلیغاتی

در این جا برخی از امکاناتی را که سایت های تبلیغاتی باید داشته باشند را بیان می کنیم.

  • در سایت های تبلیغاتی، نیازمندی ها و اگهی ها در گروه های مختلف باید تعریف شده باشد.
  • در این گروه ها نیز باید دسته های فرعی هم وجود داشته باشد.
  • اعضای سایت باید در سایت های تبلیغاتی قابل مشاهده باشند تا امکان ارسال آگهی وجود داشته باشد.
  • در این سایت ها باید نتایج آگهی های رسیده، تأیید شده یا رد شده توسط ایمیل به آگهی دهنده ارسال شود.
  • در سایت های تبلیغاتی باید قابلیت افزودن کلمات کلیدی و ایجاد ارتباط بین دسته های نیازمندی و آگهی ها وجود داشته باشد.
  • روش های پرداخت باید در سایت تعریف شده باشد.
  • امکان افزایش موجودی، مشاهده تراکنش های پرداختی و امکان تأیید یا رد پرداخت در سایت برای مشتریان وجود داشته باشد.
  • برای مشتریان خاص در سایت، باید امکان افزودن یا کاهش اعتبار مشتری وجود داشته باشد.
  • قابلیت اضافه کردن اطلاع رسانی ها و ورود به قسمت اخبار سایت برای مشتریان وجود داشته باشد.
  • امکان ایجاد پکیج تعرفه تبلیغات برای تبلیغات مختلف باید بدون محدودیت وجود داشته باشد.
  • سایت های تبلیغاتی باید امکان بروز رسانی خودکار را داشته باشند.
  • قابلیت مدیریت منوهای سایت و ترتیب گذاری اطلاعات و صفحات در سایت های تبلیغاتی باید وجود داشته باشد.
  • سیستم مدیریت تبلیغات بنر هم نیز آخرین قابلیت سایت های تبلیغاتی است که باید داشته باشند.

https://nopardazco.com/blog/web-developer/204-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%BA%D8%A7%D8%AA%DB%8C

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 مهر 1397ساعت 22:02  توسط ایمان 

طراحی وب سایت با استفاده از HTML و CSS

 HTML و CSS نقش اصلی در طراحی وب سایت ها را دارند و بدون استفاده از آن ها هیچ وب سایتی قابل پیاده سازی نخواهد بود. HTML و CSS برای معرفی المان­ ها و عناصر مختلف و ایجاد ظاهر دلخواه در طراحی سایت استفاده می­ شوند. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره طراحی وب سایت با استفاده از HTML و CSS با ما در تماس باشید.

HTML یک زبان برنامه نویسی نیست. اما زبانی است که مرورگر آن را متوجه می­شود. اگر بخواهید یک وب سایت تنها با HTML و CSSطراحی کنید، سایت تنها استاتیک خواهد بود. به همین دلیل از زبان های مختلفی مانند PHP برای طراحی سایت استفاده می شود، سپس PHP ترجمه شده و به HTML تبدیل می­شود تا برای مرورگر قابل فهم باشد.

روش های آموزش HTML و CSS برای طراحی سایت

زبان های HTML و CSS در طراحی سایت بسیار مهم هستند. اگر قصد دارید که طراحی سایت با استفاده از HTML و CSS را یاد بگیرید، بهتر است از این ها شروع کنید. برای آموزش CSS و HTML فایل ها و ویدئو های بسیاری در اینترنت وجود دارند. حتی سایت های زیادی نظیر W3Schools آموزش HTML و CSS می دهند. روش دیگر این است که پروژه های دیگران را ببینید و تحلیل کنید. بعد از آن خودتان باید دست به کار شوید و برای خود پروژه تعیین کنید تا بتوانید تسلط کافی پیدا کنید. در این میان استفاده از کلاس ها آموزشی نیز می تواند مفید باشد.

کاربرد CSS در طراحی سایت

طراحی وب سایت CSS 

Cascade Style Sheet یا همان CSS برای زیباتر کردن ظاهر سایت طراحی شده است. قبل از طراحی CSS برای طراحی ظاهر سایت از jаvascript استفاده می­شد. مشکل این زبان سختی بسیار آن بود. اما با طراحی CSS کار طراحی ظاهر سایت بسیار راحتتر شد. برای استفاده از کدهای CSS شما نیاز به ایجاد یک صفحه HTML دارید.

کاربرد HTML در طراحی سایت

طراحی سایت HTML 

Hyper text markup language یا همان HTML زبان نشانه گذاری با تگ گذاری است. زبان های HTML با تگ HTML شروع می شوند و با تگ HTML نیز پایان می یابند. برای کار با HTML نیازی به نرم افزار خاصی ندارید و با notpad هم می­توانید کار کنید. اما بهترین برنامه برای طراحی سایت با HTML استفاده از نرم افزار visual C# قسمت ASP.Net  است.

منبع: طراحی وب سایت نوپرداز

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 مهر 1397ساعت 22:00  توسط ایمان 

10 سایت خبری برتر ایران در سال 1396

همیشه برای ما جالب بوده است که بدانیم سایت‌های پربیننده ایران چه سایت­‌هایی هستند و این سایت‌ها در چه موضوعاتی فعالیت می کنند، در این گزارش 10 سایت  خبری برتر ایرانی را از دید سایت الکسا برایتان جمع آوری کرده ایم.

 

معرفی 10 سایت خبری برتر ایران در سال 1396

 

الکسا (Alexa) یکی از زیرمجموعه‌های شرکت بزرگ آمازون می‌باشد که در آوریل سال 1996 کار خود را آغاز کرد و روز به روز دامنه خدمات و فعالیت خود در سطح اینترنت را گسترش داد و امروزه بعنوان یک منبع مفید از داده‌های وبگاه‌های اینترنتی شناخته می‌شود که بیشتر مدیران برای سنجش رتبه سایت‌شان از این منبع استفاده می‌کنند.


1) سایت خبری باشگاه خبرنگاران جوان

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی ملی است که به منظور آموزش مهارتهای حرفه ای خبرنگاری و رشد و شکوفایی استعدادهای بالقوه جوانان علاقمند به این حرفه و پوشش جامع خبری (ملی و فرا ملی) توسط معاونت سیاسی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در سال 1378 تاسیس گردید.

 

سایت -باشگاه خبرنگاران جوان

 

باشگاه خبرنگاران جوان در حال حاضر یکی از سایتهای پربازدید ایران است.سایت باشگاه خبرنگاران جوان یک رشد صعودی از حدود شش ماه قبل داشته و توانسته خود را تا رتبه 18  ایران در الکسا برساند که رتبه بسیار خوبی است. بیشترین بازدید سایت از طریق گوگل، یاهو و خبرگزاری فارس است. به نظر می رسد که سایت های خبرخوان مانند شهر خبر و... نیز بازدید مناسبی را به این سایت می دهند. نرخ پرش سایت در حدود 20% است که بسیار مقدار مناسبی است و هر کاربر به طور متوسط حدود 9 دقیقه را در سایت سپری میکند.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

 

دلیل رشد سریع این سایت چیست؟! 

یکی از ویژگیهای جالب سایت ارسال ایمیل خبری است که می تواند بازدید ثابت موثری را برای سایت به همراه داشته باشد. کمترین سایت خبری چنین امکانی را دارد. طراحی قالب سایت و چیدمان آن برای سایت های خبری مناسب است و نکته قابل ذکری نسبت به سایر سایت های خبری ندارد اما برخی مشکلات از نظر طراحی قالب در آن وجود دارد مانند عدم استفاده از css sprite و عدم ذخیره مناسب تصاویر با حجم کم و اندازه مناسب. طراحی قالب از نظر سئو و چگالی اطلاعات نیز مشکلاتی دارد. همچنین صفحات داخلی سایت مانند صفحه خبر بخشی برای نمایش اخبار مرتبط ندارد. همچنین بخش نظرسنجی مدت زیادی است که بروزرسانی نشده است.

بازدید بخش تصاویر به دامنه دیگری منتقل می شود که دارای رتبه 1010 ایران است و از نظر طراحی کاملا متفاوت با سایت فعلی است و به نظر به هم ریخته می رسد. همچنین خروجی RSS برای تصاویر وجود ندارد. بخش های انگلیسی و عربی سایت نیز می توانند به صورت زیردامنه طراحی شوند تا رنک جداگانه بگیرند و چگالی متفاوت داشته باشند تا از نظر سئو برای سایت مناسب باشد.

با توجه به اینکه سایت باشگاه خبرنگاران جوان توسط یک پورتال خبری راه اندازی شده احتمال اینکه تغییرات ساختاری در آن ایجاد شود کم خواهد بود و این موضوع ممکن است باعث ایجاد برخی موارد شده باشد.به نظر می رسد علت اصلی رشد بازدید سایت باشگاه خبرنگاران جوان در شش ماه گذشته افزایش بازدید ورودی از سایت های خبرخوان و همچنین استفاده از ابزارهائی مانند ایمیل برای برقراری ارتباط نزدیکتر با کاربران و همچنین گرفتن ورودی از سایت های دیگر خبری مربوط به صدا و سیما مانند سایت وبگردی است.


2) سایت خبری خبرگزاری فارس

برگزاری فارس در حال حاضر رتبه الکسای 1215 در دنیا و رتبه 21 در ایران را دارد. 20 درصد ورودی این سایت از طریق گوگل و حدود 3% آن نیز از سایت ورزش 33 است (نه به این دلیل که لینک مستقیم داده شده باشد بلکه به این دلیل که افرادی که به دنبال مطالعه اخبار هستند بعد از سایت ورزش 3 به خبرگزاری فارس مراجعه میکنند).

 

سایت خبرگزاری فارس

 

 

نکات مفید رعایت شده در سایت فارس نیوز

برخی از نکات مفید ظاهری که در سایت فارس نیوز مشاهده می شود عبارتند از :

  • استفاده از ویجت های مفید خبری مثل قیمت طلا و سکه، قیمت خودرو، شاخص بورس و...
  • چیدمان مناسب اخبار و مکان تبلیغات
  • قراردادن زبانهای دیگر سایت در زیردامنه های مجزا 
  • استفاده از آدرسهای مناسب برای تفکیک محتوای سایت و گروه بندی آنها
  • طراحی قالب سایت مناسب به صورت واکنشگرا بدون بهم ریختگی در مرورگرهای مختلف


نکات منفی که در طراحی قالب سایت رعایت نشده است :

  • عدم مشخص کردن خصوصیات طول و عرض تصاویر
  • عدم استفاده از تکنیک css sprite برای بهینه کردن سرعت لود صفحه و کاهش حجم آن
  • نمایش تصاویر به صورت resize شده در سایت
  • نمایش تصاویر با حجم بالا در سایت و عدم بهینه سازی تصاویر توسط نرم افزار سایت

 

سایت خبرگزاری فارس

 

نکات منفی سئو در صفحه اصلی سایت :

  • عدم استفاده از تگ h1 در صفحه
  • عنوان صفحه اصلی سایت طولانی است و حداکثر باید 54 کاراکتر باشد
  • عدم استفاده از تگ های h2 و h3 و...
  • عدم استفاده از خصوصیت alt و توضیحات تصاویر در سایت که مشکل بسیار بزرگی است
  • آدرس دهی نادرست برای اخبار سایت و گروه های خبری و عدم دسته بندی مناسب و همچنین لینکهای سئو نشده
  • عدم استفاده از تگ های heading در صفحات داخلی
  • وجود خطای html بسیار حساس و خطرناک در صفحات خبر و صفحات داخلی (داشتن دو تگ head و...)
  • scale شدن تصاویر در بخش تصویری و عدم بهینه سازی تصاویر سایت (http://farsnews.com/photo)
  • عدم تطابق لینک های گروه های خبر در بخش های مختلف : به عنوان مثال در منوی کناری لینک گروه اقتصادی > اقتصاد کلان و بودجه به صورت rewrite شده وجود دارد اما اگر به اخبار این گروه مراجعه شود در بخش breadcrumb لینک این گروه ها به صورت معمولی وجود دارد و این موضوع باعث ایجاد خطای duplicate content بر روی سایت خواهد شد
  • عدم ریدایرکت کردن www در سایت که مشکل بسیار بزرگی در سئو است

     

نتیجه گیری

به نظر می رسد که خبرگزاری فارس با وجود اینکه محتوای مناسبی در سایت قرار می دهد و بازدید بسیار مناسبی دارد از نظر فنی به مسائل سئو توجهی ندارد و همین موضوع باعث شده است که وب سایت این خبرگزاری مشکلاتی از نظر سئو و بهینه سازی سایت داشته باشد. با وجود تمام این مسائل با توجه به رنک گوگل 6 و قدمتی که این سایت دارد و اخباری که منتشر می کند این وب سایت جز سایتهای پربازدید و مطرح ایران از نظر خبری است.

 


3) سایت خبری عصر ایران

سایت عصرایران، سایتی خبری تحلیلی محسوب میشود. این سایت در رتبه 37 الکسا ایران قراردارد و این موضوع نشان دهنده این است که بازدید مناسبی دارد. در این مطلب قصد دارم سایت عصر ایران را به گونه ای متفاوت تحلیل کنم.

 

سایت عصر ایران

چیدمان اطلاعات سایت عصرایران مانند بسیاری از سایت های خبری دیگر مناسب و با توجه به نیاز کاربر طراحی شده است. صفحه اخبار نیز در دو طرف کناری شامل تبلیغات مختلف است و در پایین اخبار مطالب مرتبط، پربازدید و ... قرار گرفته اند. استفاده از اجاکس در صفحه خبر تاثیر منفی زیادی روی سئو سایت دارد.

معایب سایت

طراحی قالب سایت تا حدودی از نظر سئو مناسب است، اما مشکلاتی هم از نظر ساختاری دارد، به عنوان مثال برای هر خبر دو آدرس متفاوت در سایت در نظر گرفته شده است که این موضوع به سئو سایت لطمه می زند. طبق آمار الکسا پربازدید عباراتی که عصر ایران از آنها بازدید می گیرد: عصر ایران و بانک ملی هستند! این موضوع نشان می دهد که بازدید مستقیم سایت مناسب است و این سایت طرفداران ثابتی را به خود جلب کرده است که قطعا دلیل آن محتوای تولیدی توسط مدیران سایت است. البته عباراتی دیگر مانند پ ن پ، بانک ملت، وام ازدواج، و... نیز جز کلمات پربازدید این سایت محسوب می شوند.

 

سایت عصر ایران

 

سایت عصر ایران برای افزایش آمار بازدید خود از تکنیکی ویژه استفاده می کند. در صفحه اول و سایر صفحات اطلاعات صفحات داخلی به صورت فریم لود می شوند و این موضوع باعث میشود که بازدید صفحات سایت به صورت غیر طبیعی بالا رود. به عنوان مثال اگر یک نفر صفحه اول سایت را مشاهده کند این بازدید شامل مشاهده 7 صفحه می شود. این موضوع قطعا روی رنکینگ الکسا سایت تاثیر مثبت می گذارد و باعث میشود که حتی اگر بازدید این سایت نسبت به سایر سایت های مشابه کمتر باشد رنکینگ بهتری نسبت به آنها در سایت الکسا پیدا کند.

حدود 5% از بازدید سایت عصر ایران از یاهو است که موضوعی قابل توجه است، زیرا سهم بازار یاهو در ایران بسیار کمتر از این عدد است. به نظر می رسد که این مقدار به دلیل ورودی ایمیل باشد و این سایت بخشی از بازدید خود را از طریق ارسال ایمیل بدست می آورد.


4) سایت خبری تابناک
سایت خبری تحلیلی تابناک، یک وبگاه خبری اصولگرای منسوب به محسن رضایی میباشد که پس از فیلترینگ و به تعطیلی کشیده شدن وبگاه بازتاب در سال 1386 بوسیله فواد صادقی و تیمش فعال شد.صادقی پس از اختلاف نظر با اعضای سایت به علت مشی محافظه کارانه ای که از سوی اعضای شورای سیاست گذاری که عموماً از نظامی های بازنشسته بودند به وی دیکته میشد سایت را رها کرده و پس از مدتی خود به صورت مستقل سایت بازتاب را مجدداً راه اندازی کرد.

 

سایت تابناک

[محمد قادری] سردبیر فعلی وبگاه و سردار [امیرعلی امیری] مدیرمسئول این سایت است. او در زمان مدیر مسئولی فواد صادقی به عنوان یکی از اعضاء شورای سیاستگذاری و هیئت امنای آن فعالیت داشت. او گفت «خمیرمایهٔ رسالت تابناک با بازتاب مشترک است و خمیرمایهٔ این رسالتی که ما قائل به آن هستیم این است که ما از زاویهٔ مطالبات انقلاب اسلامی، آرمانهای امام و شهدا و ارزشهای انقلاب به هر آنچه در کشور میگذرد نگاه کنیم. هر میزانی که این اتفاقات با آن آرمانها تفاوت داشته باشد به همان میزان مورد نقد ما قرار میگیرد.»


این سایت از نظر بازدید در دنیا در رتبه 1,785  و در ایران در رتبه 27 ام قرار گرفته است. سایت تابناک در حدود 26 درصد از بازدید خود را از طریق موتورهای جستجو دریافت می کند و مابقی بازدید از سایت های مشابه خبری و یا به صورت مستقیم است. بیشترین کلمه ای که این سایت از طریق آن در گوگل بازدید دریافت می کند اسم خود سایت یعنی تابناک است. تابناک در ماه های اخیر شاهد افت بازدید بوده است.

رتبه گوگل تابناک 5 است که جز رتبه های بسیار خوب محسوب میشود. هر کاربر به طور متوسط 5:36 دقیقه در این سایت باقی می ماند که عدد مناسبی است. نرخ پرش سایت 38درصد است که عددی قابل قبول است. بیشترین رده سنی مخاطبین سایت تابناک بالای 55 سال سن دارند و این نکته قابل توجهی است.

 

جالب این سایت سه زبانه بودن آن است، به دلیل اینکه زبانهای انگلیسی و عربی در سایت تابناک به فولدر متصل هستند دقیقا مشخص نیست که چه درصدی از بازدید سایت به سایر زبانها مرتبط است اما با توجه به رتبه این سایت در کشورهای سوریه و امارات متحده عربی به نظر می رسد بخش عربی سایت نیز بازدید مناسبی داشته باشد.

 

زمینه کاری و رقبا:

سایت های خبری همواره جز پربازدیدترین سایت های اینترنتی هستند. اینگونه سایت ها علاوه بر اینکه بازدید موتور جستجو مناسبی می توانند کسب کنند به صورت مستقیم نیز بازدید مناسبی دارند، زیرا افرادی که به دنبال دریافت آخرین اخبار روز هستند به طور مداوم و متناوب به این سایت ها مراجعه می کنند و همین موضوع باعث پربازدید شدن اینگونه سایت ها می شود. سایت تابناک در حال حاضر پربازدیدترین سایت خبری ایران است.

 

سایت خبری تابناک

 

+ نوشته شده در  دوشنبه 16 مهر 1397ساعت 22:00  توسط ایمان 


صفحه قبل 1 2 صفحه بعد